Întrebări despre încărcare sistem aer condiționat auto cu freon
Află răspunsul la cele mai frecvente întrebări legate de încărcarea cu freon auto R134A sau R1234Yf pentru sisteme de climatizare auto.
De ce nu mai răcește sistemul de aer condiționat la mașină?
În majoritatea cazurilor, lipsa de răcire eficientă a unui sistem de climatizare auto este cauzată de cantitatea insuficientă de agent refrigerant din instalație. În timp, deși instalația nu are pierderi vizibile, pierderi normale au loc prin porii materialelor, pe la garnituri, ventile etc, gazul părăsind instalația. Rezolvarea în astfel de cazuri este simplă, printr-o operațiune de reîncărcare cu freon auto (R134A sau R1234YF, în funcție de ce are mașina). Sunt însă și cazuri în care nu lipsa de freon este problema ci compresorul defect, un senzor de presiune sau de temperatură, un cablaj electric etc. Aceste probleme necesită diagnosticare și reparații într-un service de specialitate.
Care este procedura de încărcare cu freon auto?
Pentru a asigura cantitatea necesară de freon din instalație, cantitate pe care producătorul o recomandă, se folosește un aparat specializat care parcurge automat, asistat de un operator, toate etapele procesului. Prima etapă este de a extrage freonul din instalație, apoi se videază instalația, următorul pas este verificarea etanșeității instalației, pasul final fiind acela de a încărca freon auto și ulei, în cantitatea indicată de fiecare producător.
Există mai multe tipuri de freon auto? De unde știu ce freon am nevoie?
În prezent, cele mai des întâlnite tipuri de freon auto aflate pe mașinile aflate în circulație sunt R134A (care a înlocuit freonul R12 în anul 1993) și mai noul freon ecologic R1234YF, pe care îl întâlnim pe mașinile fabricate începând cu anul 2013, însă nu pe toate, având în vedere că fiecare producător l-a introdus treptat. De cele mai multe ori, există o etichetă sub capota de la motor, unde este indicat tipul și cantitatea de refrigerant.
Programează o încărcare cu freon